استفاده از قدرت ذهن برای جذب پول


7 روش برای آنکه بدون احساس گرسنگی لاغر شوید

سرویس اجتماعی - ​رژیم لاغری و غذا خوردن طبق قاعده و قانون مشخص ممکن است برای برخی سخت باشد؛ در این حالت افرادی که دچار اضافه وزن هستند معمولا به دنبال روش‌هایی می‌روند تا بدون اینکه مجبور باشند طبق یک رژیم خاص لاغر شوند و یا باشگاه ثبت‌نام کنند،‌ با روش‌هایی جایگزین به وزن ایده‌آل خود برسند. .

به گزارش سرویس اجتماعی برخط نیوز به نقل از برترین ها - ایسنا: رژیم لاغری و غذا خوردن طبق قاعده و قانون مشخص ممکن است برای برخی سخت باشد؛ در این حالت افرادی که دچار اضافه وزن هستند معمولا به دنبال روش هایی می روند تا بدون اینکه مجبور باشند طبق یک رژیم خاص لاغر شوند و یا باشگاه ثبت نام کنند، با روش هایی جایگزین به وزن ایده آل خود برسند.

پزشکان معتقدند دنبال کردن برخی شیوه های زندگی به کاهش وزن موثر بدون احساس گرسنگی کمک می کند. در این تئوری شما می توانید با گذراندن ساعت ها در سالن های ورزشی مقداری از کالری را از بین ببرید اما این کار در عمل، اتفاقی واقعی و یا خوشایند نیست، از طرفی تحمل رژیم های سخت برای همه افراد امکان پذیر نیست.

بنابراعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر هفت روشی که در پی آمده است هر روز به کار گرفته شوند بدون تلاش زیاد و تحمل گرسنگی به کاهش وزن کمک می کنند:

_ نوشیدن آب کافی: نوشیدن آب سرعت متابولیسم بدن را هم زیاد کند. نوشیدن ۲ لیوان آب سرد میزان سوخت و ساز بدن را تا ۳۰ درصد افزایش داده و اثر آن تا ۹۰ دقیقه باقی می ماند؛ یک سوم این افزایش سوخت و ساز ناشی از تلاش بدن برای گرم کردن آب و بقیه آن ناشی از تلاش بدن برای جذب آب است. افزایش مصرف روزانه آب تا ۸ لیوان به شما کمک می کند تا در طول سال حدود ۳ و نیم کیلوگرم وزن کم کنید.

_ استفادها از پله به جای آسانسور: بالا رفتن از پله ها، یک عمل برای تقویت کردن پاها است. چون شما وزن بدن تان را ضد جاذبه زمین به بالا حرکت می دهید. به این ترتیب از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید؛ البته اگر مشکل خاصی مانند کمردرد و زانودرد و . دارید، قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید.

_ کنترل سرعت حرکات: قدرت و شدت کارهای روزانه تان را افزایش دهید. از تمیز کردن خانه گرفته تا به گردش بردن کودک تان. به عبارتی بهتر است همه کارهای خود را با جنب و جوش بیشتری انجام دهید.

_ ورزش منظم: افرادی که ایستادن را به نشستن ترجیح می دهند و به طور کلی تحرک بیشتری دارند، روزانه تا ۳۵۰ کالری بیشتر از کسانی که مدام در حالت نشسته هستند، می سوزانند که این مقدار چیزی در حدود ۱۷ کیلوگرم در سال است.

_ مصرف غذا در فواصل زمانی مشخص: مطالعات بسیاری پیشنهاد می دهند که بین وعده های غذایی خود فاصله های مشخصی قرار دهید و همگی را در یک اندازه تنظیم کنید. غذا خوردن در فواصل زمانی مشخص با سوزاندن میزان کالری بیشتری بعد از غذا خوردن، واکنش بهتر به انسولین و کمتر بالا رفتن سطح کلسترول خون همراه است. وقتی شما وعده های غذایی منظمی در طول روز می خورید کمتر احتمال دارد که دچار گرسنگی مفرط و یا پرخوری شوید.

_ استفاده از کیسه خرید به جای دنبل: این که از کسی دیگر بخواهید که کیسه خرید و یا چمدان شما را حمل کند، فرصت سوزاندن کالری و قوی تر شدن بدن تان را می گیرید. کیسه های خرید خود را به صورت متوازن و یک بسته در هر دست حمل کنید. حتی اگر مجبورید چندین بار طی مسیر کنید؛ ۲ کیسه کوچک تر را به جای یک کیسه بزرگ حمل کنید؛ در این صورت خودتان می توانید بارتان را جا به جا کنید.

_ مصرف کافی فیبر: یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند دریافت کالری شما را بدون این که احساس کمبود کنید کاهش دهد. در یک مطالعه مشخص شده زنانی که روزانه ۱۳ گرم یا کمتر فیبر دریافت می کنند ممکن است ۵ برابر بیشتر از زنانی که فیبر بیشتری می خورند، دچار افزایش وزن شوند. فیبر از طریق مکانیزم های زیر موجب کاهش وزن می شود:

_ سرعت غذا خوردن را کاهش می دهد چون به جویدن بیشتری احتیاج دارد.

_ سرعت حرکت غذا در طول مدت گوارش را افزایش می دهد.

_ هورمون های سیری را بالا می برد.

برای دریافت ۲۵ گرم فیبر در روز مطمئن شوید که ۶ وعده یا میان وعده میل می کنید که هر کدام از آن ها حدود ۴ گرم فیبر را شامل می شود. در میان وعده های خود از میوه استفاده کنید و آن ها را در دسترس قرار دهید. به این ترتیب به سادگی فیبر دریافتی شما افزایش می یابد.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

این روزها کارت تبریک‌هایی که از خارج از کشور برای زعمای مسجد مکی امضا می‌شود اعتبار بلند مدتی ندارد و البته فرصت برای جبران این خسارت نیز طولانی نیست!

سرویس سیاست مشرق- پاییز سال ۱۳۸۷ یکی از اعضای گروهک غیرقانونی شورای فعالان ملی – مذهبی به‌صورت مخفیانه به شهر زاهدان سفرکرده و بدون قرار قبلی وارد مسجد مکی می‌شود. او خودش را فرستاده ویژه معرفی کرده و به دیدار عبدالحمید اسماعیل زهی امام‌جمعه اهل سنت منطقه می‌رود. دقایقی از جلسه نگذشته است که مشاور مولوی می‌گوید که مرام مسجد ورود به مسائل سیاسی نیست و شورای اداره‌کننده اهل سنت در زاهدان نیز تمایل ندارد خودش را درگیر چنین مسائلی کند! طرف مقابل اما سررشته سخن را دست گرفته و با معرفی خود به‌عنوان یک روشن‌فکر دینی می‌گوید که او پیشنهاد جدیدی از همکاری برای اهل سنت دارد.

مولوی عبدالحمید نگاهی نافذ به عضو گروهکی کرده و می‌گوید که او از همکاری با اصلاح‌طلبان خیری ندیده و آن‌ها هر بار به او وعده سر خرمن داده‌اند، عبدالحمید ادامه می‌دهد که جناح چپ در بزنگاه انتخابات به سراغ او آمده و پس از به دست آوردن رأی اهل سنت پی کار خود می‌روند؛ نمونه آن همان انتخابات سال ۱۳۸۴ است که مصطفی معین با خرواری از وعده به سراغ مشاوران مسجد مکی آمده و پس از به دست آوردن مقداری رأی دیگر خبری از او نشده است.

جلسه دچار تلاطم می‌شود؛ درحالی‌که مولوی می‌خواهد این دیدار مشکوک را تمام کرده و از اتاق بیرون برود، عضو گروهکی کیف همراه با خود را بازکرده و با دادن سه جزوه به عبدالحمید رو به او می‌گوید که این بار داستان با قبل فرق می‌کند و اگر مسجد مکی بار دیگر به خط چپ اعتماد کند، پروژه فدرالیته کردن استان پیش رفته و به‌زودی استفاده از قدرت ذهن برای جذب پول زاهدان تصمیم گیر امور خود خواهد بود!

آن روزها استان سیستان و بلوچستان روزگار خوشی نداشت؛ گروهک تروریستی عبدالمالک ریگی با استخدام اشرار، هفته‌ای چند بار به زاهدان و برخی شهرهای مهم استان حمله تروریستی کرده و مردم را به خاک و خون می‌کشید. اما لیدر مسجد مکی بی‌تفاوت از حوادث به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از احزاب سیاسی در تهران بود؛ در حالی مسجد مکی به ترمینال سیاسی گروه‌های سیاسی از چپ تا برانداز تبدیل‌شده بود که عبدالحمید دادن یک بیانیه علیه گروهک‌های تروریستی را جایز نمی‌دانست، مشاوران مسجد مکی وسط بازی کردن را مدیریت فضای امنیتی در استان می‌خواندند.

جالب آنکه سیاسی بازی در اطراف امام‌جمعه اهل سنت زاهدان تا جایی پیش رفت که مهدی کروبی به دیدار عبدالحمید رفته و به او گوش زد می‌کند که از دفترش در برابر گروه‌های مختلف صیانت کند. کروبی حمایت عبدالحمید از موسوی در انتخابات را نگران‌کننده خوانده بود. در آن زمان به‌دروغ این شایعه به وجود آمده بود که اهل سنت مسجدی برای خواندن نماز در شهرهای مختلف کشور نداشته و اگر مسجد مکی از نامزدی موسوی حمایت کنند او برای آن‌ها مسجد خواهد ساخت! این خبر دروغین توسط تعدادی از اعضای رادیکال دفتر تحکیم وحدت و نیز گروهک نهضت آزادی پخش‌شده بود.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

مسجد مکی ایستاده روی لبه تیغ

در فتنه سال ۸۸ اگرچه مسجد مکی با زیرکی خاص سیاسی خودش را از غائله سیاسی جدا کرد، اما ضدانقلاب در ارزیابی این محفل را مستعد خوانده و آن را سرمایه اجتماعی در بحران‌های آینده خوانده بودند. تقی رحمانی که سال ۸۷ با شعار سبز کردن مسجد مکی در اغتشاشات مخفیانه به زاهدان سفرکرده بود؛ پس‌ازاین غائله عبدالحمید را فرصت طلایی برای ضدانقلاب دانسته و او را مستعد برای پل ارتباطی در تبادلات اطلاعاتی در منطقه خوانده بود.

این عضو گروهکی به ماهنامه خط صلح متعلق به منافقین گفته بود:

وجود کسانی مثل مولوی عبدالحمید و کاک حسن امینی به‌عنوان یک پل خوب ارتباطی، یک فرصت طلایی است که نباید آن را تبدیل به تهدید کنند. این افراد دستشان را بارها برای دوستی به طرف حکومت مرکزی دراز کردند اما بااین‌حال، جواب‌های مناسبی دریافت نکردند. اصلی‌ترین دلیل هم این است که متأسفانه در حکومت ایران، در مرکز، افراد تصمیم گیر گاه بنا به دعواهایی که باهم دارند، توی سر اقلیت‌ها و توی سر نیروهای مخالف خودشان می‌زنند. مولوی و امثال مولوی‌ها حق‌دارند ضمن این‌که می‌توانند قابل انتقاد باشند، نقش منطقه‌ای خودشان را بازی کنند. این نقش منطقه‌ای اتفاقاً چهره ملی خواهد داشت!

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

تلاش برای استفاده از ظرفیت مسجد مکی به‌عنوان پایگاه ضدانقلاب تا جایی پیش رفت که شیرین عبادی رئیس گروهک غیرقانونی کانون مدافعان حقوق بشر در سال ۱۳۹۳ به عبدالحمید جایزه سال حقوق بشری داد؛ این واقعه درست یک سال پس‌ازآن روی داد که مسجد مکی از نامزد جریان لیبرال در انتخابات حمایت کرده تا مقدمه امضای برجام فراهم شود. این جایزه را نرگس محمدی نائب رئیس گروهک به عبدالحمید اهدا کرده بود.

گروهک مدافعان حقوق بشر تشکیلاتی به‌ظاهر حقوقی بود که از طرف بهاییان حمایت مالی شده و دفاع از تروریست‌های مسلح را در کارنامه خود داشت، یکی از شگردهای این گروهک به‌ظاهر حقوق بشری آن بود که در محافل غربی اشرار مسلح را فعال مدنی یا سیاسی جا زده و علاوه بر رزومه سازی برای آن‌ها هیزم بر آتش تحریم علیه مردم ایران می‌گذاشت.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

وعده با تروریست‌ها در روز جبران

سال ۱۴۰۰ و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری عبدالحمید با یک چرخش سیاسی خاص از جناح چپ جداشده و اعلام کرد که نامزدی رئیسی حمایت خواهد کرد، این ماجرا باعث شوک سیاسی شدید میان غرب‌گراها شده تا جایی که صادق زیباکلام به مدیر مسجد مکی هشدار داد که از چاله به چاه افتاده است! حتی گروهک شیرین عبادی نیز مولوی را تهدید کرد که جایزه حقوق بشری را از او گرفته و به عبارتی عبدالحمید را بایکوت سیاسی کردند.

این ماجرا باعث شد مشاوران مسجد مکی خیلی سریع به ماجرا واکنش نشان داده و سعی در دلجویی از ضدانقلاب کنند! سفرهای متعدد برخی نزدیکان به عبدالحمید به عربستان سعودی بخشی از پروژه بازسازی روابط سیاسی با جناح لیبرال در داخل ایران بود؛ سطح فشارها به مولوی آنقدر بود که او هیچ‌گاه به‌صورت رسمی و علنی به حمایتش از نامزدی رقیب در انتخابات را تشریح نکرده و به عبارتی موج سنگین روانی مانع از آن شد تا عبدالحمید در مسیر درست ایجاد دار تقریب مذاهب در پرتو انقلاب اسلامی حرکت کند.

جلال جلالی زاده نماینده افراطی اصلاح‌طلبان در مجلس ششم در مصاحبه با رادیو فردا ارگان رسمی سازمان سیا با استفاده از کلیدواژه «روز جبران» از عبدالحمید خواست چرخش سیاسی خود را جبران کرده و دوباره به سمت چپ راهنما بزند. سعید حجاریان تئوریسین اصلاحات نیز تهدید کرد که اگر رقیب نیم‌نگاهی به رأی اهل سنت داشته باشد حرکت‌های مسلحانه به راه خواهد افتاد!

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

وب‌سایت صدای آمریکا نیز در یادداشتی مسیر جبران را به عبدالحمید نشان داده و نوشت:

تا وقتی‌که فشار افکار عمومی برای افزایش جایگاه زنان در ساختار مدیریتی کشور، ورود زنان به ورزشگاه‌ها، برگزاری توأم با امنیت کنسرت‌ها، فعالیت آزاد و امن رسانه‌ها و جمعیت‌های سیاسی و صنفی و مدنی و دیگر مقوله‌های مرتبط، موجود و عینی و پرتوان نباشد، حتی دولت روحانی نیز اراده چندانی برای تعقیب و تحقق این مقوله‌ها نخواهد داشت. از این منظر، انتقاد و مطالبه گری مولوی عبدالحمید، یا فعالان حقوق زنان و دیگر کنشگران جامعه مدنی، معنادار و بااهمیت می‌شود و به‌مثابه مو لف‌های مهم برای جان گرفتن نیروهای اجتماعی حامی دموکراتیزاسیون ـ در دوران نرمالیزاسیون و نیز باوجود تهدیدها و مانع‌تراشی‌های اقتدارگرایان ـ مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

مدل‌سازی از غوطه شرقی سوریه در جنوب‌شرقی ایران/ پشت پرده ناآرامی‌های سیستان و بلوچستان چیست؟

سوریه‌ای کردن ایران و آرزوهای بربادرفته

چند هفته پس از شرارت تروریست‌ها پس از برگزاری نماز جماعت در مسجد مکی در شهر زاهدان، روز گذشته بازهم برخی شهرهای این استان شاهد ناآرامی‌هایی بود که سر خط آن به اظهارات تحریک آمیز امام‌جمعه اهل سنت شهر می‌رسد.

عبدالحمید در خطبه‌های نماز جمعه چند هفته قبل با بیان برخی ادعاهای غیرواقعی از حادثه تروریستی علاوه بر ریختن آب در آسیاب دشمن باعث بروز برخی اغتشاشات در شهر شده بود. مدیر مسجد مکی بدون نام بردن از شهدای مدافع امنیت در واقعه تروریستی شهر زاهدان در یک سخنرانی به‌شدت طلباکارانه از بار مسئولیت را از روی دوش خود برداشته و برای ضدانقلاب خوراک سیاسی فراهم کرد. اعترافات به‌دست‌آمده از اوباش دستگیرشده در اغتشاشات اخیر نشان می‌دهد که گروهک تروریستی جیش الظلم نقش صحنه‌گردان در حوادث را داشته است؛ اما عبدالحمید بدون نام بردن از این افراد یک شرور شناسنامه‌دار را «شهید» خوانده و زمینه آشوب را فراهم ساخت.

عبدالحمید همچنین روز گذشته نیز در خطبه‌های نماز جمعه مسجد مکی مدعی شد زنان و اهل سنت در کشور در تبعیض هستند. امام جماعت مسجد مکی همچنین در اقدامی عجیب خواستار برگزاری رفراندوم با نظارت بین‌المللی شده است.

رفتار غیرمنطقی و سیاست زده از سوی مدیر مسجد مکی نشان از آن داشت که گویی عبدالحمید از طعم دست‌پخت خود در اغتشاشات نهم مهرماه خوشش آمده و با تهییج مردم سعی دارد عملیات تروریستی در شهر را لاپوشانی کند. در بیانیه گروهک تروریستی جیش العدل آمده است که هدف از ایجاد اغتشاشات نه دفاع از حقوق مردم مظلوم سیستان و بلوچستان که ایجاد یک حکومت خودمختار توسط خلق بلوچ است! خلق بلوچ اسم رمز تجزیه‌طلبی در سال‌های اخیر در جنوب شرق کشور بوده است.

به صحنه آمدن شرورترین تروریست‌های تاریخ با هدایت مسجد مکی به معادلات اغتشاشات محلی چند نکته قابل‌توجه دارد:

۱- عبدالحمید در حالی ادعا می‌کند که از آزادی‌های سیاسی در ایران برخوردار نیست که در نامه‌نویسی به مسئولان کشور ید طولایی داشته و با عنوان « النصیحة لائمة المسلمین » منتشر می‌کند؛ طبیعی است که اگر فردی به دنبال اصلاح یا بیان نکاتی باشد می‌تواند به‌صورت خصوصی نیز آن‌ها را مطرح کرده و جواب درخور توجه بگیرد؛ این دست موارد پشت تریبونی باهدف تهییج مردم ناآگاه چیزی جز یک بازی سیاسی باهدف امتیاز گیری بیشتر نیست؛ عبدالحمید در حالی خودش را متخصص امتیاز گیری سیاسی می‌داند که این روزها در دام ضدانقلاب گرفتارشده است.

۲- عبدالحمید این روزها از روی جزوه‌های دریافتی از ضدانقلاب خوانده و مدافع دموکراسی شده است؛ اما سؤال اساسی آن است که آیا ایشان خود به دموکراسی اعتقاد دارد؟ مگر دموکراسی با مبانی سلفی گری که دیوبندی است و مسلک کلامی نیز از زیرمجموعه آن هست سازگاری دارد!

۳-درحالی‌که عبدالحمید به بهانه رسیدگی به حقوق اهل سنت با برخی مقامات سیاسی در خارج از کشور ارتباط دارد که هیچ‌گاه، محتوای آن جلسات را شفاف‌سازی نکرده‌اند، ازجمله آخرین سفر فرزندش به اقلیم کردستان که دلیل آن هنوز روشن نشده است.

۴- قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مذهب رسمی کشور را تشیع اثنی ‌ عشری اعلام کرده و به تأیید بیش از 99 درصد مردم ایران رسیده، اما اکثریت قاطع مردم مسلمان و شیعه ایران هرگز پیروان ادیان الهی مصرح در قانون اساسی و مسلمانان اهل سنت را از خود جدا نمی ‌ دانند و فرقه‌ای عمل نمی‌کنند و اهل تسنن و خودشان را پیروان یک پیامبر و یک دین و صاحبان مشترک یک قبله و قرآن می ‌ دانند و حتی مردمان سنی و شیعه به‌ویژه در مناطق کردنشین که پیروان فقه امام شافعی هستند، مضافاً بر انجام معاملات گسترده با همدیگر از طریق ازدواج دختران و پسران سنی و شیعه، نسبت فامیلی و خویشاوندی با همدیگر برقرار می‌کنند که نمونه‌اش در دیگر کشورهای اسلامی کم‌نظیر است و عمده روحانیون شیعه و سنی نیز مؤید و مشوق آن بوده و هستند، هرچند که اقلیت افراطی انگشت‌شماری آتش‌افروز تفرقه و نفرت پراکنی مذهبی و قومی شده‌اند که می‌توان گفت هردو از خارج از کشور الهام می‌گیرند. عبدالحمید این روزها با کدام مسلک در ارتباط است؛ کلام رحمانی الهی که حبل‌المتین است یا فرقه‌های تروریستی که آرزوی سوریه‌ای کردن ایران از مبدأ زاهدان رادارند.

۵- این روزها تأکید شدید و افراطی عبدالحمید و برخی دیگر از علما و روحانیون منتسب به مسجد مکی بر تمایز روزافزون تسنن و تشیع و غیریّت‌سازی‌های قومی و مذهبی که خواستهٔ اصلی فتنه انگیزان دول استعماری و طماع در جهان اسلام است، نمود بیشتر پیداکرده است؛ موضعی که اتخاذ و تداوم آن جای تأسف و تأثر بسیار دارد.

۶- سیاست امتیاز گیری از جانب مشاوران عبدالحمید تا یک سطح خاص کارایی دارد؛ هم مسیرشدن مسجد مکی با پروژه ضد انقلاب راهی سنگلاخی با آینده‌ای تاریک است!

مدیریت محترم مسجد مکی این روزها در اثر القائات ضدانقلاب در خارج از کشور و نیز گزارش‌های جهت‌دار برخی مشاوران خود در امتداد یک مسیر انحرافی قرارگرفته است که بوی خوشی از آن استشمام نمی‌شود! هدف دشمن در روزهای اغتشاش آن بود که با استفاده از توان تکفیری تروریست‌ها شهر زاهدان را به کانون اغتشاش بدل کرده و آن را شبیه به غوطه شرقی در سوریه کند.

سال ۲۰۱۲ غوطه شرقی شهر دمشق بارانداز سرویس‌های اطلاعاتی غربی شده تا کشور سوریه را به فاضلاب تروریسم بدل کند. در آن زمان برخی از همین سران طوایف در سوریه و عراق با دل سپردن به دلارهای غربی فرش قرمز زیر پای داعش انداخته و خود به اولین قربانیان این ماشین خشونت بدل شدند.

این روزها کارت تبریک‌هایی که از خارج از کشور برای زعمای مسجد مکی امضا می‌شود اعتبار بلند مدتی ندارد و البته فرصت جبران این خسارت نیز طولانی نیست! خون شهیدان سلیمانی، شوشتری؛ هاشمی و سایر مدافعان امنیت ضامن امنیت مرزهای ما در برابر دسیسه شیطانی دشمن است.

شعر و ادبیات انتظار بررسی شد

شعر و ادبیات انتظار بررسی شد

ایسنا/قم اولین نشست از سلسله نشست‌های چهارمین جشنواره ملی مهدویت با موضوع شعر و ادبیات انتظار با حضور دکتر قدرت الله شفیعی شاعر آیینی و پریسا بقالی زاده کارشناس حقوق و شاعر آیینی نابینا برگزار شد.

چهارمین جشنواره ملی مهدویت به همت جهاد دانشگاهی استان قم آغاز به کار کرده است و خبرگزاری ایسنا قم نیز در راستای فعالیت‌های فرهنگی و به کارگیری ظرفیت‌ها در توسعه و ترویج مهدویت و پاسخ به شبهات وارد شده در حوزه مهدویت اقدام به برگزاری سلسله نشست‌هایی کرده است تا در این نشست‌ها به مباحث چالشی و کاربردی حوزه مهدویت بپردازد.

در همین راستا و با توجه به هفته نابینایان با حضور رئیس هیئت مدیره کانون نابینایان به گفت و گو با دو تن از شاعران نابینا در حوزه شعر آیینی پرداختیم.

استحکام شعر مهدوی در گرو این است که به مسائل زمینه ساز ظهور بپردازد

دکتر قدرت الله شفیعی جانباز نابینا و شاعر آیینی بیان کرد: رشته تحصیلی من در دوران دبیرستان فرهنگ و ادب و هنر بوده به همین دلیل اگر چه در رشته حقوق به تحصیلات دانشگاهی پرداختم اما با شعر و صنایع ادبی بیگانه نبودم و به صورت آماتور فعالیت می کردم و از سال 1391 به طور تخصصی وارد حوزه شعر آیینی شدم و افتخار شاگردی دکتر محمدعلی مجاهدی دبیر شعر آیینی کشور را دارم.

وی عنوان کرد: خواستگاه شعر آیینی به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و اشعاری که در این زمینه سروده می شود بر می‌گردد و شامل اشعار عاشورایی، مهدوی و علوی و. می شود.

شفیعی با بیان این که اکثر شعرای آیینی در حوزه مهدویت آثاری تولید کردند، اضافه کرد: دغدغه ای که شعرای آیینی نسبت به شعر و قوام شعر دارند این است که شعر نباید به بیراهه برود و در آن غلو شود و در واقع به سمت کفر حرکت کند.

وی در خصوص شاخص های شعر مهدوی یادآور شد: در اشعاری که در رابطه با معصومین(ع) سروده می شود یک وسواسی باید نسبت به قوام و استحکام شعر وجود داشته باشد به این معنا شعر در حوزه مهدویت نباید سست باشد و شأن امام زمان(عج) باید در آن حفظ شود و از طرفی در اشعار مهدوی نباید شاهد غلو باشیم و البته وظیفه ای که همه منتظران در عصر غیبت دارند قطعا باید در شعر مهدوی تجلی پیدا کند.

شفیعی با اشاره به این که قطعا شعر مهدوی اگر بخواهد رسالت خود را به نحو احسن به جامعه ارائه کند باید به علت های غیبت و عوامل زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) بپردازد، اظهار کرد: اگر چه اشعار مهدوی می‌تواند به مفاهیم مستقیم همچون غیبت، فرج، انتظار و. اشاره کند اما استحکام شعر مهدوی در گرو این است که به مسائل زمینه ساز ظهور بپردازد لذا پرداختن به مسائلی همچون عدالت خواهی و ظلم ستیزی رسالت عظیم شعر مهدوی را تداعی می کند.

این شاعر آیینی در خصوص نقش آثار ادبی در توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت، تصریح کرد: قطعا آثار ادبی به ویژه شعر مهدوی در توسعه و ترویج فرهنگ مهدویت موثر است چرا که مردم با شعر ارتباط عاطفی برقرار می کنند و همین ارتباط عاطفی و برانگیختگی علاقه مندی بیشتری برای فهم و درک مفاهیم مهدوی ایجاد می کند.

وی در رابطه با تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت، ابراز کرد: با رویکرد تبلیغ غیر مستقیم و پرداختن به اِلمان های غیر مستقیم در حوزه مهدویت موافقم اما نمی توان به طور مطلق گفت که تبلیغ مستقیم بی تأثیر است.

شفیعی در ادامه ضمن تشکر از مسئولین برگزاری جشنواره ملی مهدویت، گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی قطعا به شکوفایی استعدادها به ویژه در بین نابینایان کمک می کند.

شعر و ادبیات انتظار بررسی شد

شعر، زیباترین و هنرمندانه ترین قالب ها برای انتقال ارزش های مهدوی است

در ادامه این نشست پریسا بقالی زاده شاعر آیینی نابینا و کارشناس حقوق بیان کرد: در دوران دبیرستان درحوزه شعر فعالیت های زیادی داشتم و مسابقات بسیاری را شرکت کردم اما در رشته حقوق به تحصیلات دانشگاهی پرداختم و همین امر یک وقفه‌ای در فعالیت های ادبی من ایجاد کرد البته مجددا سرودن شعر و و مطالعات ادبی خود را آغاز کردم.

وی هدف خود را از سرودن شعر در حوزه مهدویت انتقال ارزش های مهدویت به نسل جوان عنوان کرد و گفت: در جامعه شبهات زیادی در حوزه مهدویت به ویژه در فضای مجازی وجود دارد و اطلاعاتی که افراد به ویژه نسل جوان در زمینه مهدویت و حکومت عدل الهی و ویژگی های استفاده از قدرت ذهن برای جذب پول آن دارند اندک است لذا باید مفاهیم و اطلاعات مهدوی را به طرق مختلف به نسل جوان منتقل کنیم و یکی از زیباترین و هنرمندانه ترین قالب ها برای انتقال ارزش های مهدوی و معرفی حکومت حضرت ولی عصر(عج) شعر است.

این شاعر آیینی افزود: اگر چه هر دو روش تبلیغ مستقیم و پرداختن به اِلمان های غیر مستقیم در زمینه ترویج آموزه های مهدوی موثر است اما قطعا روش های غیر مستقیم تاثیر بیشتری را به دنبال دارد به عنوان مثال اشعاری که در زمینه ظلم ستیزی به مخاطبان عرضه می شود، آن ها را به تفکر در رابطه با پیام شعر وا می دارد و این مسئله که فردی که همه پیامبران نوید آمدن او را دادند چه کسی است و قرار است که چه حکومتی در جهان به پا دارد لذا با توجه به این که روش های غیر مستقیم ذهن مخاطب را بیشتر درگیر می کند مطمئنا کارآمد تر است.

بقالی زاده در خصوص استاندارد های شعر مهدوی، بیان کرد: شعر مهدوی باید از قوام و استحکام برخوردار باشد و بعضا اشعاری که سروده می شود باعث وهن و به دور از شأن اهل بیت(ع) است و این مسئله در مداحی ها بیشتر به چشم می خورد لذا شاعر باید در انتخاب تک تک واژگان برای بیان جایگاه رفیع اهل بیت(ع) دقت کند.

این شاعر آیینی حمایت از فعالیت های مهدوی را ناکافی دانست وگفت: مسئلۀ به این بزرگی و امر به این مهمی نیازمند توجه خاص و ویژه است فرهنگ مهدویت در عصر حاضر که عصر رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی است نباید مورد غفلت قرار بگیرد چرا که طبیعتاً پرداختن به این موضوع نیازمند حمایت های مختلف است.

بقالی زاده برگزاری چنین جشنواره هایی با موضوع مهدویت را ضروری عنوان کرد و افزود: بسیاری از افراد نابینا هستند که در زمینه شعر آیینی به ویژه شعر مهدوی فعالیت می کنند اما شناخته نشدند لذا برگزاری جشنواره ملی مهدویت برای همه اقشار جامعه دو هدف را دنبال می کند، اولین این که توانایی همه افراد از جمله نابینایان به منصه ظهور گذاشته می شود و دیگر این که این آثار می تواند جایگاه شعر مهدوی را بهبود ببخشد.

شعر و ادبیات انتظار بررسی شد

جشنواره‌ مهدویت فرصتی برای بروز توانمندی ها در عرصه تولید آثار مهدوی است

در پایان نشست نیز منصور رضوانی رئیس هیئت مدیره کانون نابینایان بیان کرد: مجموعه فعالیت های مهدوی اعم از برنامه های هنری، ادبی، رسانه ای باید به سمت و سویی هدایت شود که معرفت ما نسبت به امام زمان(عج) را بیشتر کند.

وی ادامه داد: در فضاهای مسموم مجازی دشمن به شدت برای به زیر سوال بردن فرهنگ مهدویت فعالیت می کند و جامعه نابینایان هم از این خطرات مصون نیست لذا همین مسئله وظیفه همه ما را سنگین تر می کند و باید در راستای ترویج فرهنگ مهدوی بیشتر تلاش کنیم.

رضوانی با بیان این که مسئولین توجه زیادی در حوزه سخت افزار برای نابینایان نداشتند، اظهار کرد: قم به لحاظ ظرفیت های فرهنگی و تحکیم باورهای دینی و ترویج مهدویت می تواند یک بازوی قوی باشد که نیازمند ایجاد بستر و حمایت های مالی است.

رئیس هیئت مدیره کانون نابینایان ضمن تقدیر از جهاد دانشگاهی برای برگزاری جشنواره مهدویت یادآور شد: برگزاری این جشنواره فرصتی برای همه افراد و البته جامعه نابینایان است که توانمندی های خود را در عرصه تولید آثار مهدوی به منصه ظهور برسانند.

خواص مصرف عسل از نظر متخصصین طب سنتی

خواص مصرف عسل از نظر متخصصین طب سنتی

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، استفاده از عسل چه خاصیت هایی برای بدن به همراه دارد عسل در چه زمینه هایی برای بدن مفید است ؟متخصصین طب سنتی چه استفاده های درمانی از عسل می کنند؟ بهترین نوع عسل از نظر آن ها چه ویژگی هایی دارد؟ طبع عسل چگونه است و مصلحات مناسب هنگام مصرف آن چه مواد خوراکی هستند؟

عسل که به ذات شیرین است و شیرینی خود را از گرده های گل می گیرد و برخلاف شیرینی های مصنوعی باعث رخوت نمی شود.

خواص عسل در طب سنتی

بهترین نوع عسل از دیدگاه طب سنتی، عسلی سرخ رنگ، شفاف، غلیظ، خوشبو و خوش طعم است که وقتی آن را با انگشت برمی دارید، تار ببندد.
* در طب سنتی، اعتقاد بر این است که مصرف عسل می تواند رطوبت ها را استفاده از قدرت ذهن برای جذب پول از عمق بدن دفع کند. ضمن اینکه این خوراکی بسیار مغذی برای درمان و پیشگیری از انسداد عروق، سنگ های کلیه و کیسه صفرا و همچنین بیماری های مربوط به مجاری ادراری هم بسیار مفید است.

* عسل، معده و دستگاه گوارش را تقویت می کند و نقش چشمگیری در درمان زخم های گوارشی دارد. در مطالعه ای در سال 2012 در پاکستان مشخص شد که تأثیر عسل در درمان زخم معده در موش ها با سایمتیدین برابری می کند.
شست وشوی دهان با آب و عسل را راهی برای رفع زخم های دهانی عنوان کرده اند به خصوص برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند

* این خوراکی شیرین می تواند محرک اشتها برای بچه ها و افراد بدغذا باشد. افراد مبتلا به زخم های دهانی و لوزه ای هم می توانند با غرغره کردن آب و عسل، هرچه سریع تر از شر این زخم ها خلاص شوند.

* از طرف دیگر، شستن دهان و لثه ها با مخلوطی از سرکه و عسل می تواند باعث تقویت لثه ها و درمان سریع تر بیماری های لثه ای شود.

* همین مخلوط سرکه و عسل، نقش چشمگیری در برطرف کردن جرم های دندانی هم دارد.

* عسل با درمان زخم های گوارشی، جلوی خونریزی های دستگاه گوارش را هم می گیرد و مصرف آن می تواند در درمان سرفه و گلودرد موثر باشد.

* عسل حامل داروست و این قابلیت را دارد که دارو یا گیاهان دارویی مختلف را در بدن حمل کند و به محلی که این دارو می خواهد اثر گذارد، ببرد و همچنین تأثیرگذاری بهتر دارو را تشدید می کند و به عنوان کمک کننده محسوب می شود.

* آشامیدن عسل همراه با روغن ها مثل روغن گل سرخ می تواند به عنوان ماده ای ضد سرفه استفاده شود و به سالم ماندن ریه های انسان کمک می کند.

* افرادی که دچار رنگین شدن پوست می شوند (مثلاً قهوه ای تیره می شود) می توانند برای شفاف شدن پوست خود ترکیبات عسل را مصرف کنند.

* عسل تقویت کننده سیستم گوارش و اشتهاآور است و به عنوان ضدهلیکوباکتر پیلوری شناخته می شود و نقش آن در درمان زخم معده بسیار موثر است.

* مالیدن سرکه همراه با عسل به قوت لثه ها و دندان ها سفیدی دندان و به رفع جرم آن ها کمک می کند.
* ترکیب کمی عسل با نمک برای رفع کبودی ناشی از ضربه کمک کننده است.
* گذاشتن عسل روی زخم برای بهبود سریع زخم مفید است، همچنین مانع بروز میکروب روی زخم می شود.
* در مطالعه ای در سال 2012 مشخص شد که مصرف آب و عسل تأثیرش در رفع سرفه کودکان بهتر از شربت دیفن هیدرامین بوده است.

طبیعت عسل و مصلحات آن

عسل در طب سنتی جزو خوراکی های فرآوری شده طبقه بندی می شود. طبیعت آن گرم و خشک است و با توجه به مناطقی که در آن شکل می گیرد گرمی و خشکی آن متفاوت است به طور مثال سبلان نسبت به مناطق گرم و خشک دارای عسل هایی با گرمی خفیف تا میانه است.
آشامیدن عسل همراه با روغن ها مثل روغن گل سرخ می تواند به عنوان ماده ای ضد سرفه استفاده شود و به سالم ماندن ریه های انسان کمک می کند

هرچه از مدت زمان ماندگاری عسل بیشتر بگذرد، طبع آن هم گرم تر خواهد شد.
آب انار ترش، آبلیمو، آب بالنگ، سرکه و گشنیز جزو مصلحات آن به شمار می روند.
خوردن عسل به همراه مصطکی (صمغ نوعی درخت) نیز توصیه می شود؛ این ترکیب جاذب الرطوبت است یعنی رطوبات اضافی در قلب و مغز و کبد که سه عضو اصلی در بدن هستند را جذب می کند و به تبعیت از آن ها بقیه اعضا و بافت های بدن سالم حفظ می شوند، همچنین این ماده رطوبت معده را می گیرد و به آن کمک می کند تا هضم اولیه به خوبی صورت بگیرد.

نحوه ی مصرف عسل در افراد مختلف

عسل برای افراد در سنین مختلف اثرات گوناگونی دارد، جوانان با مزاج گرم باید عسل را با آب ترکیب کنند تا گرمی آن کمی تعدیل شود سپس میل کنند در غیر این صورت گرمیشان افزایش پیدا می کند و خوردن عسل به جای خیر بودن برایشان شر می شود، افراد میانسال و کهنسال می توانند عسل را مستقیماً میل کنند و هرچه این ماده از مناطق گرم تر تهیه شده باشد، برایشان مفیدتر است.

تشخیص بارداری با عسل!

گاهی می توانیم از عسل برای تشخیص بارداری استفاده کنیم اگر خانومی در ماه اول و دوم دوره نداشته باشد و فکر کند که باردار است می توان کمی عسل را با آب ترکیب کرد و به او داد اگر حالت تهوع پیدا کرد باردار است، یعنی از راه طبیعت پی به طبیعت بدن می بریم.

عسل در کلام امام رضا علیه السلام

الفقه المنسوب للإمام الرضا علیه السلام: فِی العَسَلِ شِفاءٌ مِن کُلِّ داءٍ . مَن لَعِقَ لَعقَهَ عَسَلٍ عَلَى الرِّیقِ یَقطَعُ البَلغَمَ ، ویَحسِمُ الصُّفرَهَ ، ویَمنَعُ المِرَّهَ السَّوداءَ ، ویُصَفِّی الذِّهنَ ، ویُجَوِّدُ الحِفظَ إذا کانَ مَعَ اللُّبانِ الذَّکَرِ .

امام رضا علیه السلام فرمود: «در عسل، درمان هر دردى است. هر کس ناشتا یک انگشت از آن را بلیسد، این عسل، بلغم [وى] را پایان مى دهد، صفرا را فرو مى نشانَد، تلخه سیاه (زرداب) را مانع مى شود، ذهن را صفا مى بخشد و اگر که همراه با کُنْدُر خورده شود، حافظه را نکو مى سازد». بحار الأنوار، جلد 66، صفحه 293.

ویژگی های مردان ایده آل / خانم ها ؛ مردهایی که این ویژگی ها را دارند از دست ندهید

وقتی به دنبال آن مرد خاص برای ازدواج می‌گردید، همیشه خوب است که تصویری از او داشته باشید. در واقعیت، جستجوی مردی که این ویژگی‌ها را داشته باشد، دور از ذهن نیست.

ویژگی های مردان ایده آل / خانم ها ؛ مردهایی که این ویژگی ها را دارند از دست ندهید

  • ۱.او یک جنتلمن است
  • ۲.او واضح صحبت می کند
  • ۳.او وفادار است
  • ۴.او دارای صداقت است
  • ۵.او بالغ است
  • ۶.او اعتماد به نفس دارد
  • ۷.او نگرش مثبتی دارد
  • ۸.او به شما احساس آرامش می دهد
  • ۹. او شما را خوشحال می کند
  • ۱۰.شما جذب او شده اید
  • ۱۱. او وفادار است
  • ۱۲.او شنونده خوبی است
  • ۱۳.او متفکر و رمانتیک است
  • ۱۴.او شوخ و شیرین است
  • ۱۵.او از شما قدردانی می کند
  • ۱۷.ویژگی های مرد خوب برای ازدواج، او در زندگی شما حضور دارد
  • ۱۸.او حاضر است برای شما هر کاری انجام دهد

به گزارش اقتصاد آنلاین ؛ ویژگی های مردان ایده آل را باید بررسی کرد و قطعاً قابل دستیابی است، به شرطی که شما تصویر واضحی داشته باشید که به دنبال چه چیزی هستید. اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای یافتن یک مرد عاشق و مناسب داشته باشید، ویژگی هایی را که برای تان مهم‌تر هستند را شناسایی کنید و به دنبال آن ها باشید.

مرد مناسب برای ازدواج: اگرچه این موضوع در مورد قرار ملاقات با مردان است، با این حال می تواند یک لیست با کیفیت عالی برای قرار اولین دیدار ملاقات با یک زن با هدف آشنایی و ازدواج هم باشد.

هر کس داستان عشق متفاوتی دارد. برای برخی، عشق یک خواستن است. برای برخی عشق شبیه افسانه ها است. برای برخی هم عشق اوج دوست داشتن است. همه عشق ها منحصر به فرد هستند و واقعا شگفت انگیزند. مردی که باید با او ازدواج کنید، فردی است که دیوانه وار عاشق او هستید. او در نظر شما باید فردی خاص و متفاوت با همه مردان باشد.

در این مطلب از سری مطالب خانواده و زناشویی به ویژگی های مردان ایده آل برای ازدواج می پردازیم. زمانی که مرد خاصی را پیدا کردید باید همه یا بیشتر این ویژگی ها را داشته باشد.

۱.او یک جنتلمن است

یکی از ویژگی های مردان ایده آل یک مرد عالی باید مؤدب، محترم، با ملاحظه و توجه به نیازهای یک زن باشد. این همچنین شامل رفتار کلاسیک جنتلمن مانند کشیدن صندلی برای یک زن، راه رفتن در کنار ماشین در خیابان، گرفتن کت او و غیره می شود. قطعاً او اهمیت رضایت را درک می کند و مایل است در مورد رابطه شما صحبت های باز و صادقانه داشته باشد.

البته اگر همه مردها آقا بودند، در دنیای بهتری زندگی می کردیم. امروز همه چیز این طور نیست و باعث می شود مردهایی که این ویژگی ها را دارند، برجسته شوند. همچنین، مردان بزرگ هرگز از مرز نامناسب بودن عبور نمی کنند.

۲.او واضح صحبت می کند

چالش‌برانگیزترین روابط برای پیمایش، روابطی هستند که در آن ارتباط وجود ندارد. اگر شریک زندگی شما با احترام و به وضوح به شما می گوید که چه احساسی دارد یا به چه چیزی نیاز دارد، بیشتر مورد پسند است. یک مرد عالی باید وقتی با شما صحبت می کند مستقیماً به چشمان شما نگاه کند. او باید نگاه کند و به نظر می رسد که واقعاً به آنچه می گویید علاقه مند است این موضوع یکی از بهترین ویژگی های مردان ایده آل است.

۳.او وفادار است

وقتی صحبت از مردان خوب به میان می آید، وفاداری ممکن است یکی از مهمترین ویژگی ها باشد. اگرچه هرگز نمی‌توانید مطمئن باشید که آیا این ویژگی در مرد مورد نظر تان وجود دارد یا نه. اما با این حال اگر در مورد او تردید دارید و إحساس می کنید وفادار نیست از او دوری کنید.

۴.او دارای صداقت است

داشتن صداقت یکی دیگر از ویژگی های مردان ایده آل و بسیار مهمی است که انسان را بزرگ می کند. این بدان معناست که او به قول خود وفادار خواهد ماند و به خودش صادق است. اگر به شما بگوید که قرار است کاری انجام دهد، آن را انجام خواهد داد. این هم همان مردی است که می توانید به او تکیه کنید و بدانید که او همیشه در کنار شما خواهد بود. مردان با صداقت بسیار مورد احترام هستند و در ازای آن به دیگران احترام می گذارند.

۵.او بالغ است

بالغ بودن به این معناست که مرد می تواند از خود مراقبت کند و با آرامش با مشکلات برخورد کند. او اهمیت مرد بودن، مستقل بودن را درک می کند و برای آنچه که دارد ارزش قائل است. یک مرد بالغ لزومی ندارد که ثروتمند باشد، اما باید بداند چگونه با پول خود زندگی را مدیریت کند. یک مرد بالغ می داند که زمان بزرگ شدن و بالغ شدن فرا رسیده است. در واقع ویژگی های مردان ایده آل و یک مرد خوب باید آنقدر بالغ باشد که بتواند از خودش مراقبت کند و به تنهایی تمام نیازهایش را برطرف کند.

۶.او اعتماد به نفس دارد

یک مرد خوب به خودش و این که کیست مطمئن است. این یک ویژگی مهم در یک مرد خوب است، زیرا وقتی آنها اعتماد به نفس دارند، کمتر احتمال دارد که شخصیت خود را تغییر دهند و بیشتر به خود وفادار می مانند.

مرد مناسب برای ازدواج، مردی که اعتماد به نفس دارد از آنچه که به آن اعتقاد دارد منصرف نمی شود و به راحتی تحت فشار قرار نمی گیرد تا کارهایی را انجام دهد که به آنها اعتقاد ندارد. در واقع مردان با اعتماد به نفس مردان مناسب برای ازدواج هستند. زیرا قوی و محافظ هستند و می توانند نه تنها از خود، بلکه از اطرافیانشان نیز مراقبت کنند.یکی از ویژگی های مردان ایده آل را تعریف می کند، اعتماد به نفس است.

۷.او نگرش مثبتی دارد

یک مرد خوب باید نگرش مثبتی داشته باشد، که شاید یافتن آن دشوار باشد زیرا ما در جامعه منفی زندگی می کنیم. با نگرش مثبت، مردم می خواهند در کنار او باشند و در کنار او خوش بگذرانند. یک مرد خوب از زندگی خود و دنیای اطراف خود راضی خواهد بود و می خواهد مراقب دیگران باشد و به آنها کمک کند. افراد مثبت معمولا با افراد منفی تفاوت زیادی دارند و بیشتر به لبخند زدن و خندیدن تمایل دارند. نگرش مثبت یک مرد را در زندگی حتما در لیست ویژگی های مردان ایده آل خود قرار استفاده از قدرت ذهن برای جذب پول دهید.

۸.او به شما احساس آرامش می دهد

شما مجبور نیستید در مقابل او خود را سانسور کنید. شما می توانید خود واقعی تان باشید. راحت جلوی او گریه می کنید، جلوی او فریاد می زنید و لحظات آرامی را سپری می کنید. چنین مردی تمام ویژگی های خوب، بد و درست و نادرست شما را دیده است و هنوز هم شما را دوست دارد.

۹. او شما را خوشحال می کند

از دیگر ویژگی های مردان ایده آل این است که زمانی که با او هستید، بیشتر از این که اخم کنید باعث می شود لبخند بزنید. وقتی با او هستید، واقعا خوشحال هستید. او با شما مانند یک ملکه رفتار می کند و هر کاری از دستش بر می آید انجام می دهد تا شما را خوشحال کند.

عشق

۱۰.شما جذب او شده اید

او برای شما مرد رویاهای تان است. زمانی که او حرف می زند یا راه می رود شما به شدت جذب او می شوید. حتی گاهی اوقات به او نگاه می‌کنید و فکر می‌کنید شاید او از نظر دیگران مرد مناسبی نباشد اما برای شما، او فوق‌العاده است.

۱۱. او وفادار است

از ویژگی های مردان ایده آل و شوهر آینده شما باید وفادار باشد و ۴۰۰ درصد به شما متعهد باشد. او باید فقط برای تو چشم داشته باشد. شما هرگز نباید نگران بی وفایی او باشید، زیرا او همه چیز شماست.

۱۲.او شنونده خوبی است

مردی که با او ازدواج می کنید باید به حرف شما گوش دهد و به نظرات و تصمیم های شما احترام بگذارد. او باید به آنچه می گویید توجه کند و به خوبی به آن گوش کند. مردی که واقعاً شما را دوست دارد، به آنچه می خواهید بگویید اهمیت می دهد.

۱۳.او متفکر و رمانتیک است

تفکر و قدرت تفکر از ویژگی های مردان ایده آل است. مردی که متفکر است نگهبان است. او همیشه مراقب حال شما است. تلاش می کند تا هر کاری کند که لبخند بر لبان شما بیاورد. او می داند که چیزهای کوچک مهم هستند. او هر کاری که از دستش بر می آید انجام می دهد تا شما احساس خاصی کنید.

۱۴.او شوخ و شیرین است

او مهربان و دوست داشتنی است زیرا به شما و احساسات شما اهمیت می دهد. او مهربان است زیرا نمی تواند جلوی خودش را بگیرد. او در خلوت و البته در جمع با شما شیرین است. او نمی تواند هر روز صبح و شب شما را نبوسد لذا از دلچسب ترین ویژگی های مردان ایده آل میتوان به شوخ بودن او اشاره کرد.

۱۵.او از شما قدردانی می کند

او به شما می گوید که شما زیبا به نظر می رسید. او با دوستانش در مورد شما صحبت می کند زیرا می داند که شما خاص هستید. او می داند که خوش شانس است که شما را در زندگی خود دارد و هرگز اجازه نمی دهد آن را فراموش کنید.

۱۷.ویژگی های مرد خوب برای ازدواج، او در زندگی شما حضور دارد

از ویژگی های مردان ایده آل این است که او با خانواده شما وقت می گذراند و شما با او احساس راحتی می کنید. او تلاش می کند تا در زندگی شما حضور داشته باشد و افرادی که دوستشان دارید را دوست بدارد. او به دوستان شما اهمیت می دهد و می خواهد که او را دوست داشته باشند. او کاملاً با زندگی شما سازگار است.

۱۸.او حاضر است برای شما هر کاری انجام دهد

او برای شما فداکاری می کند زیرا می داند که شما را خوشحال می کند. او چیزهایی را برنامه ریزی می کند که می داند از آن لذت خواهید برد. او حاضر است برای شما هر کاری انجام دهد، زیرا شما را دوست دارد.

به نظر شما در این جا به همه یکی از ویژگی های مردان ایده آل اشاره شده است؟



اشتراک گذاری

دیدگاه شما

اولین دیدگاه را شما ارسال نمایید.